2013-02-27 Pressrelease

Popstjärnan Beyoncé på Pepsis nya pop-art material

Vid Beyoncés historiska ”Super Bowl XLVII Halftime Show” kunde fans börja se partnerskapet mellan Beyoncé och Pepsi komma till liv. Samarbetet kommer att fortsätta över hela Beyoncé’s “The Mrs. Carter Show World Tour” 2013 då popstjärnan ger sig ut på en världsomspännande turné.

Men redan nu börjar det första kreativa samarbetet rulla ut i form av popkonst på säljmaterial och Pepsiburkar. Inspirationen är hämtad från tjugohundratalets popkonst med klara färger i centrum.

– Beyoncé och Pepsi har verkligen lyckats uppnå en ”Pepsi-effekt” med detta samarbete.Det var en glädje att se Beyoncés passion för popkonst och se henne implementera Pepsis värden och få det hela att komma till liv på ett väldigt nutida sätt. Hennes konst både tillfredsställer och delar våra gemensamma kreativa behov och talar till själva kärnan av Pepsis DNA, viljan att göra det bästa av varje ögonblick. Beyoncé var starkt engagerad i den kreativa processen från början till slut och vi kunde inte ha bett om en bättre partner, säger Mauro Porcini, chief design officer på PepsiCo.

Kampanjen är fotograferad av den välrenommerade franska modefotografen Patrick Demarchelier som tidigare bland annat samarbetat med varumärken som Louis Vuitton, Harry Winston och Chanel.

De Beyoncédesignade Pepsiburkarna lanseras globalt med start början av april.



Tipsa en vän